Arvutigraafikas puutume kokku kahe erineva värviruumiga: RGB ja CMYK:

[su_row]

[su_column]

RGB

3-värvi segu ekraanidel kasutamiseks. RGB – Red, Green, Blue. Kasutusel valgust kiirgavas meediumis (ekraan), igale pixlile määratakse värv läbi kolme värvi seguna. Värvide kirjeldamiseks kasutatakse 3 värvi numbrilist väärtust 0-255 ulatuses. Näiteks, mis värv on R21, G79, B125 ?

[/su_column]

[su_column]

CMYK

4-värvi segu trükis kasutamiseks. CMYK – cyan, magenta, yellow, key (black). Kasutatakse valgust peegeldaval meediumil (trükk). Värvid esitatakse protsentuaalse skaalana 0-100%. Näiteks, mis värv on C97, M72, Y27, K11.

[/su_column]

[/su_row]

Värvikoode on meil võimalik vaadata ja soovi korral ka käsitsi sisestada kahes kohas: Color picker paneelis ja swatch options paneelis.

  • Kui teame, et kujundustöö väljundiks on trükis, tuleb kogu tööprotsess teha CMYK värviruumis, ekraanile (veeb, arvutimäng, animatsioon jne) puhul on tööformaadiks RGB.
  • Värviruume saab muuta töö käigus, graafika konvertimisel erinevate värviruumide vahel võib esinede nihkeid värvitoonides. RGB värviruum võimaldab suuremat gammutit kui CMYK värviruum.
  • Väga kirkaid RGB värve ei suuda CMYK värviruum esitada, värvid muutuvad “tuhmimaks”.
  • Kas ma saan printida RGB värviruumis tehtud faili? Jah, saab küll, printider konverdib automaatselt värviruumi.

Uue Illustratori tööfaili tegemisel saame määrata värviruumi

Ülesanne: värvide import brändijuhendist

Reeglina on on organistatsioonidel koos logoga olemas ka fikseeritud värvikoodid, mida tuleb kujundustöödes kasutada. Näiteks Vaarikas looduskosmeetika brändijuhendis on fikseeritud 5 värvi.

Joonista Illustrators 5 ruutu ja täida iga ruut ühe fikseeritud brändivärviga. Salvesta värvid swatchideks tulevikus kasutamiseks.